تلگرام

اطلاعیه فروشگاه

بازدید کننده گرامی: در این فروشگاه کلیه اسناد علمی و پژوهشی از قبیل: مقاله، کتاب، تحقیق، و غیره با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می گیرد. امیدواریم فایل هایی که در این فروشگاه عرضه می شود کمک شایانی به دانشجویان و بازدیدکنندگان در جهت به دست آوردن اطلاعات علمی صحیح و آسان در هر زمینه از مطالب مختلف کرده باشد. با عضویت در کانال تلگرام ما از زمان قرارگیری فایل های جدید در این فروشگاه به صورت 24 ساعته مطلع شوید

دانلود تحقیق پوستر

دانلود تحقیق پوستر

پوستر ، صفحه اي چاپ شده يا دست نوشته است كه براي هدفي مشخص طراحي شده و روي ديوار : يا جاهاي مخصوصي كه در محل عبور و مرور مردم براي آن تهيه شده نصب مي شود . پوستر ، صفحه اي است حاوي تصاوير و تقوش و كلمات كه براي آگاهي دادن يا پيام رساني و يا تبليغ ايده يا كلا مورد استفاده قرار مي گيرد . پوستر وسيله ايست براي ارتباط بين پيام دهنده و پيام گيرنده . اهميت اين وسيله بيشتر از اين جهت است كه در كوتاهترين زمان در عين اختصار كلام ، بهترين پيام و تأثير را روي تعداد زيادي بيننده بر جاي مي گذراد . براي رسيدن به هدفي كه پوستر به آن منظور طراحي مي شود ، طراح بايد چهار چوب امكانات اين وسيله را بشناسد . قطع پوستر ، انتخاب رنگ ، عناصر تصويري يا شيوه طراحي و عكاتسي براي موضوع مشخص پوتر ، انتخاب خط ، نوع كاغذ و چاپ و بعداً محل نصب پوستر ، مواردي است كه طراح پوستر بايد مد نظر داشته باشد تا بتواند به بهترين وجه پيام مورد نظر خود را انتقال دهد .

 

قطع پوستر :

مهمترين چيزي كه در برخورد اول نظر تماشاچي را جلب مي كند ، اندازه يا قطع پوستر است . طراح بادي در رابطه با موضوع و محل نصب پوستر ، قطع مورد نظرش را انتخاب كند . زيرا اندازه پوستر در ديده شده اهميت ويژه اي دارد . پوستر معمولاً در جاهايي نصب مي شود كه ابعاد بزرگي دارند مثل ديوارها ، تابلوها و پانهاي بزرگ مخصوص نصب پوستر و غيره ، براي همين اندازه آن بايد طوري باشد كه در ميان بقية‌عوامل محيطي و عناصر تصويري و پوستر هاي ديگر : كاملاً ديده شود . پوسترها داراي اندازه هاي مختلفي مي توانند باشند كه عمومي ترين آنها قطع 70 *100 و 70 * 50 است اما اغلب از فطع هاي 70 * 90 ، 60 * 90 ، 70 * 45 ، 60 * 45 و گاهي 35 * 50 سانتي متر هم استفاده مي شود . اندازه هاي ديگر و حتي كوچكتر براي بعضي پيام ها مثل هشدارها يا اخطا و مبارزه با سيگار و غيره نيز استفاده مي شود . پوستر هايي به قطع يك   در دو متر در پانلهايي كه در پياده روها نصب شده يا 2 * 2   روي ديوارها و نيز تابلوهايي در قطع بسيار بزرگ در كنار اتوبانها و ميزان هاي بزرگ ، اندازه هاي ديگر براي پوستر هستند . هم چنين اندازه هاي متفاوت پوستر نصب در داخل يا بدنة‌ اتوبوس طراح بايد در يكي از قطع ها و اندازه هاي مناسب كاغذ ، پوستر را طراحي كند زيرا نكته مهم در اين است كه اندازه هاي استاندارد سبب مي شوند كه كاغذ به طور كامل مصرف شود و ميزان « دور ريز » آن به حداقل برسد . در غير اين صورت مقدار اضافه بر اندازه پوستر بي مصرف مانده و از اين جهت مقداري از سرمايه سفارش دهنده به هدر خواهد رفت . استفاده از اندازه هاي استاندارد از نظر زماني به هنگام گرا در ساختن و چاپ كردن ، مقرون به صرفه است و هم در مصرف فيلم و زنيك و راحتي كار در چاپ موثر است . امتياط اندازه هاي غير متعارف صرفاً در اينست كه سبب جلب توجه زودتر تماشاچيان مي شود اما اين امتياز با توجه به خيلي از عوامل ديگر اندازه هاي استاندارد وجه برجسته اي نيست .

رنگ پوستر:

بعد از اندازه يا همزمان با آن رنگ پوستر ، مهمترين عامل جلب نظر تماشاچي در برخورد اول است امروزه براي همة افراد غيرممكن است كه جهان را بدون رنگ تصوير نمايند، چرا كه پديده است كه در همه جا حضور دارد . تمام ارتباطات به كمك رنگها انجام ميگيرد و تمام دريافت هاي عيني بوسيله رنگها حاصل مي شود . رنگ زندگي است. رنگها قديمي ترين و بدوي ترين ايده ها هستند. رنگ مهمترين عنصر بصري از نظر بار احساسي و عاطفي است، بنابراين داراي نيروي ويژه اي در انتقال اخبار بصري است. رنگ نه فقط داراي معاني عام است بلكه داراي معاني رمزي نيز است. به رغم تمام اهميتي كه براي رنگ قايل شمرده اند، نحوة انتخاب آن به ندرت همراه با تجزيه وتحليل درست و حساب شده انجام مي گيرد. به هر حال خواه درباره آن درست فكر شمرده باشد و خواه نه ، وقتي كه رنگ انتخاب ميشود معاني بسيار زيادي همراه آن منتقل مي گردد. عوامل محيطي محل نصب پوستر را هنگام انتخاب رنگ ضمن در نظر داشتن پيام رنگ ، بايد مورد توجه قرار داد. مثلاً پوستري با زمينه سبز در شهر شمال ايران ، توجه را ديرتر به خود جلب مي كند تا همان پوستر با رنگ زمينه نارنجي يا قرمز . پوستر با زمينة سفيد در ميان پوسترهاي شلوغ ديگر در روي ديوار تماشاچي بيشتري دارد. رنگ در واقع حاوي اخبار و اطلاعات زيادي نيز هست و از اين جهت براي طراحان پوستر واجد اهميت است. همه ما به تأثير و معناي خاصي كه از رنگ سبزه زار ، گلها ، آسمان ، زمين ، دريا و غيره حاصل مي شود واقفيم. معاني ديگر نيز از رنگها تداعي مي گردد كه حالت سمبليك دارد. مثلاً قرمز داراي معناهايي است نظير : خطر، فوريت يك امر، انقلاب ، مبارزه (جنگ ، شهادت) ، عصبانيت ، عشق ،‌گرما ، زندگي و شايد صدها معناي ديگر. رنگهاي پرزرق و برق ما را آشفته و رنگهاي ملايم برايمان خوشايند است همانقدر كه رنگهاي تند ما را به جنبش و حركت تحريك مي كند، رنگهاي ملايم به ما آرامش مي دهد. پس همراه رنگ انتخاب شده براي پوستر چه بخواهيم وچه نخواهيم پيام ها و معاني زيادي منتقل مي گردد . انتخاب رنگ پوستر و تعداد رنگها بستگي به خلاقيت طراح و نوع پيام از يك طرف و هزينه چاپ آن از طرف ديگر ، ارتباط دارد. مثلاً ممكن است كه بودجه سفارش دهنده محدود باشد و يا كيفيت فني كارگراورساز و چاپچي و جنس مركب و كاغذ مناسب نباشد در نتيجه طراح مجبور است وسعت ميزان عمل خود را تابع شرايط موجود كند و سعي نمايد از امكاناتي كه در دسترس دارد حداكثر نتيجه مثبت را بگيرد و پوستري را با رنگها و محدوديتهاي فني طوري طراحي كند تا به كيفيت طرح و اثرش لطمه نخودر و بتواند ديدگاههاي خردمندانه خود را در پوستر با هر شرايطي مطرح كند. تسلط فني طراح پشتوانه اساسي در كار اوست.

عناصر تصويري پوستر

پوستر يك وسيله ارتباط بصري است ، پس در درجه اول براي ديدن طراحي ميشود نه براي خواندن پس براي جلب تماشاچي و رساندن پيام موردنظر پوستر بايد از عوامل و عناصر تصويري گيرا و جلب كننده ، بهره گرفت . براي اينكه به اين هدف رسيد، بايد از ايده هاي جديد و ضمناً زيبا و گيرا همراه تمام فوت وفن و ترفندهاي آكادميكي و تكنيكي استفاده نمود. تصوير ونوشته دو عنصر اصلي پوستر هستند وشخصيت وجودي آن را مطرح مي كنند. عنصر نقش اول و اساسي را دارد و زبان اصلي پوستر است.بطور كلي پوستر باتصوير ساخته و شناخته مي شود. موفقيت پوستر بستگي به چگونگي وطرز بيان تصويري آن دارد و طرز بيان تصويري پوستر به توانايي هنرمندان بستگي دارد. نقش ساير همكاران طراح گرافيست چون مدير هنري ،‌عكاس ،‌نقاش ، اجراكار ، نويسنده شعار، خوشنويس ،‌گراورساز و چاپچي فقط در حد ساتركردن خلاقيت طراح است . نقش نوشته در پوستر در نهايت ، دقيق تر كردن هدف تصوير و پيام آن است و طراح به نوشته به عنوان يكي از عناصر تصويري كمپوزيسيون اثر خود نگاه مي كند و جاي آنرا طوري تعيين مي كند كه به طور دايم نوشته به تصوير و تصوير اشاره به نوشته نمايد. شيوه خوشنويسي نوشته (انتخاب شيوه قلم حروف ) بوسيله طراح تعيين مي گردد و بايد هماهنگ با فضاي تصوير باشد. طراح اين امر مهم را بايد با تجربه انجام دهد تا ضمن آنكه استقلال و ظرايف خوشنويسي نوشته حفظ مي شود، خود يكي از عناصر هماهنگ كمپوزيسيون كلي پوستر گردد. تركيب دو عنصر نوشته و تصوير بايد طوري باشد كه تصوير حرف بزند و نوشته تصويري باشد و ايجاد چنين موقعيتي ، بستگي كامل به كارآيي فني و تجربي و خلاقيت طراح دارد. هر طرحي بايد آگاهيهاي آكادميك از قبيل : پايه و اصول طراحي ، تركيب بندي و كمپوزيسيون ، روابط فرمها و رنگها و روانشناختي آنها را دارا باشد و به نتايج جستجوها و تجربيات هنرمندان ديگر آشنا باشد . بيشترين اهميت را در كار طراحي پوستر ،‌شناخت و تسلط بر فرهنگ اجتماع و محيط زندگي ، جامعه اي كه پوستر براي آنها طارحي مي شود . دارا مي باشد.

وقتي طراحي با فرهنگ و روحيه جامعه آشنايي عميق داشته باشد به آساني مي تواند آشناترين بيان را براي رساندن پيام و ايجاد ارتباط با مخاطب پوستر پيدا كند و به خوبي وظيفه اش را ادا كند.

 

 

 

فایل ورد 23 ص


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,500 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
fileaa_2018305_8039.zip23.4k





دسته بندی محصولات فروشگاه

آخرین محصولات فروشگاه

محبوبترین محصولات

filesell filesell