تلگرام

اطلاعیه فروشگاه

بازدید کننده گرامی: در این فروشگاه کلیه اسناد علمی و پژوهشی از قبیل: مقاله، کتاب، تحقیق، و غیره با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می گیرد. امیدواریم فایل هایی که در این فروشگاه عرضه می شود کمک شایانی به دانشجویان و بازدیدکنندگان در جهت به دست آوردن اطلاعات علمی صحیح و آسان در هر زمینه از مطالب مختلف کرده باشد. با عضویت در کانال تلگرام ما از زمان قرارگیری فایل های جدید در این فروشگاه به صورت 24 ساعته مطلع شوید

دانلود تحقیق موانع و راهكارهاي براي استفاده از فناوري در آموزش جغرافيا

دانلود تحقیق موانع و راهكارهاي براي استفاده از فناوري در آموزش جغرافيا

موانع و راهكارهاي براي استفاده از فناوري در آموزش جغرافيا

 فناوري آموزشي ، فناوري اطلاعات و ارتباطات ، رايانه ، اينترنت

اشاره :

بعد از پانزده سال حرفه معلمي در رشته علوم اجتماعي به خصوص و تدريس جغرافيا و به عنوان دانشجوي مطالعات اجتماعي احساس كردم با پيشرفت سريع علوم و فناوري و گسترش روزافزون آن در كليه شئونات زندگي انسان ضرورت هاي فراواني براي ايجاد تحول بنيادي در دروس مطالعات اجتماعي لازم است زيرا در عصر حاضر پيشرفت هر فرد در هر زمينه اي مخصوصاً زمينه هاي علمي و فرهنگي بدون بهره گيري كارساز از فناوري غير ممكن خواهد بود.

به همين دليل به دنبال راهكارهاي براي حل موانع استفاده از فناوري در آموزش به خصوص جغرافيا آمدم . دلايم متعددي براي اين وجود دارد . به فرموده ابوالحسن حسين بن علي مسعودي جغرافيا جزئي از تاريخ است ، به فرمايش آراتستون به عنوان علم زمين تعريف شده است اگر مادر آموزش جغرافيا كوشا و موفق باشيم ، در آينده مدارس امروزه ما دانش فردا هستند و دانش آموزان دانشمندان آينده خواهند بود اين علم جاذب راهكارهاي فراواني براي استفاده بهينه و موثرتري از اين كره به ما مي دهد .

آشنائي با مفاهيم

موضوع جغرافيا

جغرافيا از ابتدا يعني از زمان آراتستون به عنوان « علم زمين » تعريف شده است « شكوهي 1375»

به عبارت ديگر موضوع جغرافيا زمين است . زمين جغرافيايي با تمام پديده ها و عوارض موجود در آن معني دارد . به اين جهت در بيش تر موارد به عنوان مكان يا فضاي جغرافيايي ناميده ميشود. از اين نظر ، مفاهيمي مانند فضا ، مكان ، ناحيه ، از مفاهيم اصلي جغرافيامحسوب مي شوند . البته در طول تاريخ تكاملي علم جغرافيا به همت تغيير نيازهاي انسان و تكامل ابزار و روش هاي تحقيق نوع برداشت و نگرش نسبت به « جغرافيا ، علم زمين » تغيير و يا به عبارت ديگر تكامل يافته است .

هدف جغرافيا

هدف جغرافيا از مطالعه زمين ، كشف نظم موجود در آرايش پديده ها و فعاليت فرآيندهاي روي آن است ( جيمز 1977) براي نمونه ، جغرافيدان مي خواهد بداند كه جنگل هاي دامنه هاي شمالي البرز چگونه و با چه نظمي و براساس كدام قانون روييده اند . جغرافيدان پي از كشف قانون آن را به صورت بسيار ساده و اغلب با زبان رياضي بيان مي كند و براساس اين قانون پديده مورد نظر را تبيين مي كند.

روش كار جغرافيا

روش كار جغرافيا همانند همه علوم است . جغرافيدانان  نيز همانند ديگر دانش مندان مشاهده مي كنند مشاهدات خود را تنظيم مي كند با روش هاي مناسب پردازش مي كند و در نهايت استدلال و تبيين مي كند . جغرافيدانان ، مشاهده گران ماهري هستند. آن ها در همه حالات در هواپيما ، در اتوبوس ، در منزل ، در خيابان و... مشاهده و حقيقت هاي جغرافيايي را جمع آوري مي كنند. مشاهده جغرافيايي شامل جمع آوري اطلاعات از روي زمين ، از روي عكس هاي هوايي و ماهواره اي ، سالنامه هاي اطلاعاتي ، كتاب ها و ... مي باشد . هر مشاهده جغرافيا يك حقيقت است . مشاهده همه حقيقت هاي جغرفيايي ممكن نيست . چون به سرمايه ، وقت و نيروي زيادي نياز دارد .

به اين جهت جغرافيدان داده هاي مورد نياز خود را از طريق نمونه برداري تهيه مي كند

اهميت كاربرد فنآوري اطلاعات در آموزش

فرزندانتان را با آداب زمانه اي كه در آن زندگي مي كنند تربيت كنيد .

« حضرت علي عليه السلام »

آيا مدارس امروز ، دانش آموزان را براي دنياي متحول فردا آماده مي كنند ؟

پيشرفت سريع علوم ، فناوري و گسترش روزافزون آن در كليه شئونات زندگي انسان ، ضرورت هاي فراواني را در ايجاد تحول بنيادي در نظام برنامه ريزي درسي و آموزشي كشور ايجاب مي كند. اين ضرورت در يك پرسش خلاصه مي شود : آيا مدارس امروز ، دانش آموزان را براي دنياي متحول فردا آماده مي كنند؟

ظهور فناوري جديد اطلاعات و نفوذ و گسترش آن در ابعاد گوناگون زندگي ، موجب بروز تحول شگرفي شده كه از آن به منزله « انقلاب اطلاعات » ياد مي شود. سرعت و وسعت تحولات در زمينه پيشرفت فناوري و دانش بشري ، ضرورت آماده سازي نسل امروز را كه رهبران آينده خواهند بود و كنترل جامعه بشري را به دست خواهند گرفت ، روشن مي كند. از آن جا كه سرعت تحولات در عرصه رسانه ها و فناوري آموزشي در چند سال گذشته با هيچ يك از زمينه هاي آموزشي قابل مقايسه نيست ، شايسته است كه آموزش و پرورش ، به مثابه يكي از مهمترين متوليان تعليم و تربيت ، راهبردهاي لازم را در زمينه فناوري اطلاع رساني و ارتباطي مدنظر قرار دهد و استفاده از آن را به مثابه مهمترين ابزار كمك آموزشي در نظر بگيرد.

 

 

فایل ورد 30 ص



پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,500 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
fileaa_2040307_6465.zip4.7 MB